بروز رسانی آذر ۱۴ام, ۱۳۹۸ ۳:۰۷ قبل از ظهر
فروردین ۲۴, ۱۳۹۸ اخبار اقتصادی دیدگاهها برای سامانه رسیدگی به تخلفات اینترنت و همچنين موبایل؛ چگونه از اپراتورها شکایت کنیم؟ بسته هستند
به نقل از روزنامه نويس و خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پویا؛ یکی از تخلفاتی که به شکل نزدیک و همچنين روزمره با آن هم سر و همچنين کار داریم به گرانفروشی و همچنين بی کیفیتی اینترنت پر سرعت (ADSL- همراه) و همچنين همچنین نارضایتی از نحوه سرويس ها و خدمات اپراتورهای تلفن همراه مرتبط می مي شود. سامانه ۱۹۵٫cra.ir به همین منظور و همچنين در راستای شفافیت اداری و همچنين مبارزه با فساد زیر نظر نهاد تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی شکایات مردمی در حوزه اختلالات صوت و همچنين دیتا را رسیدگی و همچنين بررسی می کند. در هنگام وارد شدن به سامانه ثبت شکایات ۱۹۵، چهار گزینه «ثبت شکایات»، «پیگیری شکایات»، «رویت شکایات سایر مشترکین» و همچنين «سایر راههای ثبت شکایات» وجود دارد.
عمده تخلفات در ۳حوزه
بر اساس آخرین آماری که از نهاد تنظیم مقررات موجود منتشر شده است:
اینترنت ثابت: شکایتهای مرتبط به حوزه اینترنت در پنج قسمت و بخش پشتیبانی، مالی، معظلات و مسائل و مشکلات مرتبط به قرارداد، کیفیت سرویس و همچنين عدم ارائه سرويس ها و خدمات دستهبندی میشوند که بیشترین شکایت در مورد این شرکتها به معظلات و مسائل و مشکلات قرارداد شامل عدم جمعآوری سرویس و همچنين کیفیت سرعت اینترنت پرسرعت اختصاص دارد.
اینترنت تلفن همراه: در حوزه اینترنت اپراتورهای تلفن همراه، بیشترین شکایت مشترکین از اپراتور همراه اول مرتبط به بستههای اینترنتی و همچنين عدم اطلاع مشترکین از فعالسازی بسته، در اپراتور ایرانسل مرتبط به کیفیت سرویس و همچنين سرعت پائین ارسال و همچنين دریافت دیتا و همچنين در اپراتور رایتل مرتبط به بستههای اینترنتی و همچنين تفاوت حجم بهره بري و استفاده شده با هزینه در نظر گرفته شده، بوده است.
اپراتورهای تلفن همراه: بیشترین شکایت از اپراتورهای تلفن همراه در مورد عدم آنتندهی، قبض و همچنين صورتحساب بوده و همچنين در شرکت ایرانسل و همچنين رایتل نیز بیشترین شکایت در مورد ترابردپذیری و همچنين عدم امکان برگشت به اپراتور قبلی ثبت شده است.
از چه تخلفاتی شکایت کنیم؟
آن هم گونه که اشاره شد تخلفات متنوعی موجود است که مشترکان با آن هم دست و همچنين پنجه نرم می کنند، در اینجا به چند مورد از تخلفات رایج اشاره و همچنين حق قانونی هر مشترک برای شکایت تبیین می مي شود.
عدم جمعآوری سرویس: مشترکان اینترنت َADSLمی توانند در صورت نارضایتی از سرويس ها و خدمات، شرکت سرویس دهنده خود را تعویض کنند و همچنين از اپراتور دیگری سرويس ها و خدمات دریافت کنند. لازمه این قضیه جمع آوری سرویس از خط تلفن مشترک از سوی شرکت فعلی است تا مشترک بتواند شرکت مورد پسند خود را بر خط تلفن خود جایگزین کند. ولي بايد توجه داشت این پيشامد جديد برای خیلی از مشترکان به این سادگی ها نیست چراکه برخی شرکتهای ADSL برای از دست نرفتن مشتری خود با ترفندهای متنوع و گوناگون و مختلف خلف وعده و همچنين امروز و همچنين فردا می کنند و همچنين از خالی کردن خط مشتری طفره می روند و همچنين اسباب آزار مشترکان را فراهم می کنند.
بر اساس مقررات نهاد تنظیم مقررات اپراتورها بعد از دریافت درخواست تخلیه خط از سوی مشترکین خود، موظف اند بلافاصله موضوع را به شرکتهای مخابراتی اعلام کنند و همچنين شرکت مخابرات نیز باید حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت بعد از دریافت درخواست، خطوط مشترکین متقاضی را تخلیه کند.
کاهش سرعت: مشکل دیگری که مشترکان با آن هم درگیر خواهند بود اختلالها و همچنين کاهش سرعت پی در پی است. بر اساس مصوبه ۲۶۶ کمیسون ارتباطات باید سرعت(بیت) بسته خریداری شده در ۹۵درصد مواقع و همچنين زمانها تضمین شده باشد. مشترکان می قدرت با سنجش سرعت اینترنت خود توسط وبگاه های سنجش سرعت از تخلف شرکتهای ADSL آگاهی پیدا کنند و همچنين در صورت قطعی و همچنين نوسانهای مکرر سرعت، در سامانه ۱۹۵شکایت کنند.
پیامک تبلیغاتی: راههای مختلفی برای جلوگیری از ارسال پیامکهای مزاحم وجود دارد، شامل بهره بري و استفاده از سامانه #۸۰۰* است که برای ساماندهی پیامکهای تبلیغاتی که سامانههای ارسال پیام کوتاه و همچنين با سرشمارههای متنوع و گوناگون و مختلف برای مشترکانارسال می مي شود. سامانه ۱۹۵ نیز برای ساماندهی پیامکهای تبلیغاتی که با شمارههای شخصی ارسال میشدند، راهاندازی شده است. به گفته وزیر ارتباطات مشترکان اپراتورهای تلفن همراه باید هنگامی که با پیامهایی با مضمون وعده شارژ کردن رایگان و همچنين یا بهره مندی از جوایز ویژه مواجه می شوند به خصوص با سر شماره های متفرقه و همچنين یا شخصی هوشیار باشند و همچنين آن هم را نقل از بدهند.
بسته های اینترنتی: در حال حاضر ۶۰ تا ۷۰ قسمت و بخش دخل و درآمد اپراتورها از اینترنت موبایل و همچنين ۳۰ تا ۴۰ قسمت و بخش آن هم از حوزه صوت و همچنين مکالمه است. بنابراین عمده تخلفات هم در این حوزه ديدن می مي شود. شامل آنان می قدرت عدم اطلاع رسانی فعال سازی بسته، تمدید خودکار بسته بدون اطلاع رسانی قبلی، پایین بودن کیفیت سرعت و همچنين… اشاره کرد. جدیدا هم تخلفی جدید رایج شده که اپراتور ها به خاطر سود بیشتر اقدام به حذف بسته های بلند مدت می کنند تا بتوانند میزان بیشتر دیتا به فروش برسانند. در حقیقت اپراتورها با عرضه آن هم دسته از بسته هایی که سود بیشتری عایدشان می کند و همچنين حذف بسته های کم سود که غالبا مرتبط به بسته های بلند مدت با مقدار گیگ کم هست به نوعی طعم ورزی می کنند.
در مورد قیمت هایی بسته اینترنت متاسفانه قانون گذار و همچنين وزارت ارتباطات رویکرد رقابتی را پیش گرفته و همچنين دست اپراتور ها را برای قیمت گذاری باز گذاشته است. کف تعرفه اینترنت ۲۸۰۰ تومان برای هر گیگابایت است ولی در صورتی که اپراتورها مایل باشند حتی اجازه دارند تا ۴۰ هزار تومان برای هر گیگابایت هم تعرفه اینترنت را بالا ببرند و همچنين همچنان مطابق قانون رفتار کرده باشند.
راه حل: البته راه چاره مفیدی هم برای این قضیه هست و همچنين آن هم چیزی نیست جز امکان ترابرد پذیری و همچنين انتقال از یک اپراتور به اپراتور دیگر برای دریافت سرويس ها و خدمات بهتر. بررسی های تسنیم نشان می دهد در حوزه متنوع بودن بسته ها و همچنين طرح های تشویقی، فعلا رایتل در نسبت با سایر رقبا اقتدار و قدرت انتخاب بیشتری را برای مشترکانش فراهم کرده است.
تشعشعات: مقادیر تشعشعات رادیویی و همچنين مایکروویو در منطقه ها و مناطق مسکونی و همچنين اماکن عمومی باید از حدودی که در استاندارد ملی ایران با عنوان “پرتوهای غیر یونساز-حدود پرتوگیری” آمده است، کمتر باشد. با این وجود در ایران هیچ استانداری برای فاصله آنتن های مخابراطی وجود ندارد. حال شهروندان در صورت نگرانی از برپایی، سازه، استحکام پایه و همچنين محل نصب دکلهای اپراتورهای تلفن همراه و همچنين وایمکس چه اقدامی باید انجام دهند؟
باید موضوع از طریق ثبت شکایت در سامانه شکایات نهاد تنظیم مقررات و همچنين ارتباطات رادیویی پیگیری مي شود تا بعد از انجام مقدار و اندازهگیریهای مورد بهره بري و استفاده و نياز ضروري رای نهایی در مورد مجاز یا غیرمجاز بودن حدود پرتودهی آنتن مورد نظر از سوی نهاد انرژی اتمی ایران صادر مي شود.
شکایت از کدام اپراتورها بیشتر است؟
آخرین آمار بیشترین شکایت از شرکتها و همچنين اپراتورها در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است. این آمار هر روزه بر اساس شکایت های مشترکان به روز رسانی می مي شود و همچنين آخرین تعداد شکایت های جاری را به نمایش می گذارد.
بر اساس آمار فروردین ماه بیشترین شکایات در حوزه اینترنت و همچنين دیتا به ترتیب مرتبط به شرکتها و همچنين اپراتورهای: مخابرات ایران- های وب- پارس آنلاین-همراه اول-صبانت-ایرانسل-آسیاتک است.
در حوزه تلفن همراه بیشترین شکایات به ترتیب مرتبط به: همراه اول-ایرانسل- رایتل- شاتل است.
در حوزه شکایات مرتبط به تشعشعات نیز به ترتیب: ایرانسل-همراه اول- رایتل بیشترین شکایات را به خود اختصاص داده اند.
ادعای ارزان بودن اینترنت؛ از وزارت ارتباطات اصرار از مجلس ناديده گرفتن
مسئولین وزارت ارتباطات دائما نه تنها گرانی اینترنت را رد می کنند بلکه بارها اذعان کرده اند اینترنت ایران در مقیاس های جهانی جزو ارزان ترین های دنیا محسوب می مي شود و همچنين همچنین گرانی دلار و همچنين وابستگی شدید به واردات تجهیزات مخابراتی را باعث فشار بر اپراتور ها می دانند.
در حالی که به عقیده محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و همچنين معادن مجلس ایران از نظر ارائه سرويس ها و خدمات اینترنت جزو کشورهای گران دنیاست و همچنين این موضوع با توجه به دخل و درآمد سالانه اشخاص که-بین ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان است- قابل قبول نیست. وی دلیل مدعای خود را هزینه هنگفت تبلیغات اپراتور ها در صدا و همچنين سیما و همچنين سایر رسانه ها می داند.
همچنین حمیده زرآبادی عضو دیگر کمیسیون صنایع و همچنين معادن معتقد است که کیفیت و همچنين سرعت اینترنت ارائه شده توسط شرکتها متناسب با قیمت این سرویسها نیست و همچنين قوانینی که در نهاد تنظیم مقررات و همچنين ارتباطات رادیویی تصويب شده و مصوب قانون میمي شود و همچنين نظارتهای این نهاد به نفع اپراتورها و همچنين نوعی برداشت از جیب شهروندان و مردم شهر است.
انتهای پیام/
آذر ۱۴, ۱۳۹۸ دیدگاهها برای تاکید نهاد مالیاتی بر معافیت مالیاتی سپردهها/لزوم تعیین تکلیف مالیات سلبریتیها بسته هستند
آذر ۱۳, ۱۳۹۸ دیدگاهها برای فیلم| مالیات از هنرمندان میلیاردر یا گرانی بنزین، شهروندان و مردم شهر از کدام حمایت میکنند؟ بسته هستند
آذر ۱۲, ۱۳۹۸ دیدگاهها برای پشت پرده یک انتصاب عجیب در گمرک/ چرا حکم سرپرست یک گمرک اجرایی تنها و فقط یک هفته دوام آورد؟ بسته هستند
آذر ۱۱, ۱۳۹۸ دیدگاهها برای دستور ستاد تنظیم بازار به استاندارد/ موارد و نکات مثبت و همچنين منفی استاندارد ۱۲۷ برنج شفاف مي شود بسته هستند
آذر ۱۴, ۱۳۹۸ دیدگاهها برای تاکید نهاد مالیاتی بر معافیت مالیاتی سپردهها/لزوم تعیین تکلیف مالیات سلبریتیها بسته هستند
تاکید نهاد مالیاتی بر معافیت مالیاتی سپردهها/لزوم تعیین تکلیف مالیات سلبریتیها |تاکید نهاد مالیاتی بر معافیت مالیاتی سپردهها/لزوم تعیین تکلیف مالیات...آذر ۱۳, ۱۳۹۸ دیدگاهها برای فیلم| مالیات از هنرمندان میلیاردر یا گرانی بنزین، شهروندان و مردم شهر از کدام حمایت میکنند؟ بسته هستند
آذر ۱۲, ۱۳۹۸ دیدگاهها برای پشت پرده یک انتصاب عجیب در گمرک/ چرا حکم سرپرست یک گمرک اجرایی تنها و فقط یک هفته دوام آورد؟ بسته هستند
آذر ۱۱, ۱۳۹۸ دیدگاهها برای دستور ستاد تنظیم بازار به استاندارد/ موارد و نکات مثبت و همچنين منفی استاندارد ۱۲۷ برنج شفاف مي شود بسته هستند